בניה על הגג או תמ"א 38 מי קודם למי?

    אסתי חדד Comments Off on בניה על הגג או תמ"א 38 מי קודם למי?
    21:46
    16.05.24
    איתי גדסי ויוסי צלניקר No Comments on אליהו ארנד חושף: כך הגיב ראש הישיבה לכתבת הפרופיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מגיש: רונן גרוס

    רבים מכירים את התופעה בה קונים דירה בקומה האחרונה ולעיתים גם ללא מעלית כאשר מה שקורץ הוא היכולת לבנות על הגג ולהשביח את ערך הנכס ולהרחיבו בצורה משמעותית.

    מנגד המדינה מעודדת כיום את הדיירים לבצע תמ"א 38 בבניינים, כלומר לערוך חיזוק למבנה הבניין ע"י קבלן כנגד רעידות אדמה ולעיתים קרובות הקבלן משפץ את כל הבניין והופך אותו לעכשווי ובנוסף מקבל רשות מהדיירים לבנות עוד דירות בשטח הגג המשותף ולמעשה זהו שכרו של הקבלן. הדיירים נהנים מהרחבת הנכס וחיזוקו ואף מעליית מחיר הנכס והקבלן מקבל בתמורה אפשרות למכור דירות שבנה על הגג לפי הגבלת החוק,אך מה קורה כשדיירים או דייר מתנגדים לכך או מהי המשמעות כשנתתם הסכמה לדייר בקומה העליונה לבנות על הגג ובכך ביטלתם את יכולת המיקוח והכדאיות של הקבלן?

    עו"ד רווית סיני ווכולדר מהמרכז למימוש זכויות הדייר, התראיינה בתכנית ממונות בהגשתו של רונן גרוס וסיפרה: "לפני כשנה המדינה הוציאה תיקון לחוק התמ"א 38 מאחר והמדינה חושבת שעדיף מבחינה בטיחותית להרוס את הבניין ולבנותו מחדש מאשר לעשות טלאי על טלאי. לצורך כך נדרשת הסכמה של 100% של הדיירים, בתמ"א 38 הישן כאשר לא הורסים את כל המבנה יש די ברוב של 65% מהדיירים, ובמידה והקבלן מעוניין ואף הדיירים מוכנים להרחיב את הדירות {ממ"ד חניה מרפסת שמש וכדו'} יש צורך ב75% מהדיירים"

    כאשר הדייר בקומה האחרונה מבקש לבנות על הגג ומנגד הדיירים רוצים לבצע תמ"א 38 הוועדות נותנות לדיירים זכות קדימה במימוש התמ"א 38.

     



    0 תגובות